Een handleiding van 12 stappen om te bloggen voor B2B [infographic]

Goede, authenthieke content komt in mijn ogen uit de interne organisatie. Je collega's leven en spreken jouw organisatie. En beter nog, ze hebben de expertise die jij als marketeer wilt delen met je ideale klant. 

Maar, als ik aan mijn collega's vraag of ze voor me willen bloggen, dan kost het vaak de nodige overtuigingskracht om een ja te krijgen op die vraag. Om nog maar niet te spreken over het aanleveren van die blog op de afgesproken deadline... Het krijgt meestal niet de hoogste prioriteit. 

Vaak hebben ze het gewoon al heel erg druk. Maar in de meeste gevallen weten ze zelf ook niet waar ze moeten beginnen. Dan wordt bloggen iets onmogelijk groots. En het is heel moeilijk beginnen aan iets onmogelijk groots. Bovendien loop je het risico dat het uitgangspunt van de blog nogal intern gericht is. Dan krijg je meer een soort salespitch, dan een waardevol stuk om leads mee te genereren. 

Onderstaande infographic van Ann Handley maakt van bloggen voor B2B een varkentje wat iedere collega met gemak kan wassen. Het zijn twaalf stappen die van bloggen een overzichtelijk proces maken. Laten we we er samen doorheen lopen:

In Bloggen, B2B Marketing
ebook-buyer-persona