10 valkuilen bij het ontwikkelen van een succesvolle contentstrategie

Bij het ontwikkelen en uitvoeren van een succesvolle contentstrategie zijn er een aantal valkuilen waar je als marketeer makkelijk in kunt vallen. Met deze blog wil ik er een aantal met je doornemen in de hoop dat er op bedacht zult zijn en ze hopelijk kunt vermijden.
In inbound marketing, Buyer Persona's, Content Mapping, B2B Marketing, Thought Leadership, leads, Online marketing

Hoe kun je een succesvolle contentstrategie ontwikkelen?

Het creëren van relevante, waardevolle gratis content kan soms een lastig en ontmoedigend proces zijn. Je bent soms uren aan het zwoegen om iets te ontwikkelen waarvan je denkt dat het super content is. Om uiteindelijk weinig tot geen interactie, bezoekers op je website of gekwalificeerde leads te krijgen. Als klap op de vuurpijl moet je dit ook nog eens uitleggen aan je leidinggevende en met goede argumenten komen dat het in de toekomst beter zal gaan. Daar word niemand vrolijk van! 

Zou het, met al die noeste arbeid en zwoegen om elke keer weer goede content te ontwikkelen, niet heerlijk zijn als iemand je zou kunnen voorzien van een overzichtelijk en makkelijk stappenplan voor het ontwikkelen van een succesvolle contentstrategie? Een strategie die er voor zorgt dat je met je content wel veel interactie en bezoekers op je website krijgt? En gekwalificeerde leads, nieuwe klanten en complimenten van je leidinggevende? 

En dat is nou precies wat ik je wil aanreiken met deze blog. Een makkelijk stappenplan die alle stappen doorloopt over hoe je een succesvolle contentstrategie kunt opzetten en alle zaken waar je als marketeer op moet letten.

In Buyer Persona's, Content Mapping, B2B Marketing, Online marketing

Waarom zou je een contentstrategie ontwikkelen?

Als ik aan een commercieel directeur of een marketing directeur vraag of ze wel eens iets doen met inbound marketing, dan ontstaat vaak onderstaand gesprek:

In inbound marketing, Content Mapping, B2B Marketing, Online marketing
ebook-buyer-persona