Waarom een online kennisbank belangrijk is voor een content marketeer

Goede content marketeers bouwen al vrij snel een heleboel content op. Immers, één van de kenmerken van een goede contentstrategie is het hergebruik van je content. Dat betekent als het goed is dat er al snel diverse varianten van een onderwerp in je online kennisbank zitten.

In B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing

12 voorbeelden van goede marketing content voor B2B

Content-content-content! Zeker in marketingland hoor je haast niets anders. Maar wat betekent content marketing nu echt voor jouw bedrijf? Simpel gezegd betekent content marketing dat je informatie creëert die jouw doelgroep waardevol vindt, leuk vindt en deelt. 

Steeds meer bedrijven starten met content marketing. En even zoveel zien er vaak als een berg tegenop. Het lijkt ook een enorme opgave. Waar moet je beginnen? En wat is dan goede marketing content voor B2B? B2B organisaties vinden hun producten vaak niet flitsend genoeg om er leuke content van te maken, maar dat is een misverstand. Met een beetje creativiteit kom je echt een heel eind. Om te beginnen kun je beginnen met het maken van een goede contentstrategie.

In deze blog heb ik een overzicht gemaakt met 12 voorbeelden van goede marketing content voor B2B. Ik heb organisaties meegenomen van verschillende omvang en content in verschillende fasen van de buyers journey, om aan te tonen dat het voor iedereen haalbaar is. 

In inbound marketing, B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing

10 kenmerken van een goede content marketing strategie voor B2B

Mogelijk kun je de slag winnen met een goed verhaal, maar je kunt de oorlog niet winnen zonder een goede content marketing strategie. Dat content marketing een steeds belangrijkere plaats krijgt in organisaties is wel duidelijk. Het aantal organisaties dat een bewezen goede content marketing strategie heeft, is aanzienlijk minder dan het aantal organisaties dat met content marketing bezig is. 

In inbound marketing, B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing
ebook-buyer-persona