Masterclass Buyer Persona's voor de B2B Maakindustrie, editie 2

Wat vooraf ging: Masterclass 1 bij Hordijk EPS

 

Donderdag 9 juni 2016, gastheer VMI Group te Epe

Sinds eind 2014 vonden Thies en ik elkaar als de kritische voorhoede van Digital Marketing met een accent op de B2B-markt. We plaatsten kanttekeningen bij de uitvoering van de Nederlandse Thought Leaders en vonden onvoldoende gehoor bij collega-marketeers die hun theorieën in de praktijk brachten. Wij vinden dat marketing beter en vooral praktischer afgestemd op de markt moet zijn. Dat gebeurt nu te weinig en te vaak niet op een manier die in het verlengde ligt van de behoeften van kopers. Die behoeften veranderen snel en B2B-spelers beginnen het te merken.

In inbound marketing, Buyer Persona's

12 voorbeelden van goede marketing content voor B2B

Content-content-content! Zeker in marketingland hoor je haast niets anders. Maar wat betekent content marketing nu echt voor jouw bedrijf? Simpel gezegd betekent content marketing dat je informatie creëert die jouw doelgroep waardevol vindt, leuk vindt en deelt. 

Steeds meer bedrijven starten met content marketing. En even zoveel zien er vaak als een berg tegenop. Het lijkt ook een enorme opgave. Waar moet je beginnen? En wat is dan goede marketing content voor B2B? B2B organisaties vinden hun producten vaak niet flitsend genoeg om er leuke content van te maken, maar dat is een misverstand. Met een beetje creativiteit kom je echt een heel eind. Om te beginnen kun je beginnen met het maken van een goede contentstrategie.

In deze blog heb ik een overzicht gemaakt met 12 voorbeelden van goede marketing content voor B2B. Ik heb organisaties meegenomen van verschillende omvang en content in verschillende fasen van de buyers journey, om aan te tonen dat het voor iedereen haalbaar is. 

In inbound marketing, B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing

10 kenmerken van een goede content marketing strategie voor B2B

Mogelijk kun je de slag winnen met een goed verhaal, maar je kunt de oorlog niet winnen zonder een goede content marketing strategie. Dat content marketing een steeds belangrijkere plaats krijgt in organisaties is wel duidelijk. Het aantal organisaties dat een bewezen goede content marketing strategie heeft, is aanzienlijk minder dan het aantal organisaties dat met content marketing bezig is. 

In inbound marketing, B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing
ebook-buyer-persona