Bedankt voor je belletje! Cold Calling VS Inbound Marketing

"Bedankt voor je belletje" is een zin die je bij cold calling en leadgeneratie niet zo vaak zal horen. Bij cold calling begin je vaak bij “nul”. Dat wil zeggen dat je soms nog helemaal niets weet van de prospect en de organisatie die je benaderd.

Je weet nog niet of er behoefte is aan het product of dienst die je onder de aandacht wil brengen. Maken ze al gebruik van een vergelijkbare oplossing of dienst en als dat het geval is zijn ze dan tevreden? Staat het onderwerp überhaupt op de agenda van prioriteiten? Is degene die je belt ook daadwerkelijk verantwoordelijk voor het onderwerp waar jij voor belt? Zijn er nog andere belanghebbenden die je moet of kan benaderen om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen.  

In Inbound Sales

8 Tips voor het ontwikkelen van een goede sales pitch voor cold callen

Het succes van cold callen valt of staat met een goede sales pitch. Een sales pitch is een eerste indruk, een manier om een eerste contact te leggen met je prospect.

In Leadgeneratie, Inbound Sales

Hoe krijg ik meer gekwalificeerde leads?

Zoals met veel dingen in het leven, zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Er zijn meerdere manieren om meer gekwalificeerde leads te krijgen. Bijvoorbeeld via je netwerk, bestaande klanten, relaties en partners.

Mond tot mond reclame is altijd een goede manier om ergens geïntroduceerd te worden, zodat je kunt praten over de mogelijkheden om iets voor elkaar te betekenen. Je eigen netwerk is een sterk middel, maar heeft uiteindelijk wel zijn beperkingen. Er komt een moment dat deze redelijk uitgeput raakt en je mogelijkheden om meer gekwalificeerde leads te krijgen zich beperken tot de snelheid waarmee jouw netwerk zich ontwikkeld.

In inbound marketing, Leads kwalificeren, Buyer Persona's, Inbound Sales, leads
ebook-buyer-persona