Benader je ideale klant zoals je zelf benaderd wilt worden. Niet dus.

Hoe wil je commercieel benaderd worden? 

Waarschijnlijk het liefst helemaal niet.

Je bent al druk genoeg en dan word je ook nog eens gestoord op een moment dat het je niet uit komt.

Vervolgens word je geïnformeerd over een product of dienst waar je op dat moment niet op zit te wachten, omdat het niet aansluit bij je huidige prioriteiten.

Als je iets nodig hebt dan ga je zelf de markt wel verkennen; op het moment dat het jou schikt. Toch? 

In Leads kwalificeren, Buyer Persona's, Leads genereren

Hoe kun je leads kwalificeren met online marketing voor B2B?

Een bedrijf zonder de juiste leads is als een auto zonder motor. Hoeveel benzine je er ook in gooit, hij zal nooit rijden. Aan de andere kant zie je de eeuwige strijd tussen marketing en sales over het wel of niet opvolgen van de leads die marketing genereert.

In Leads kwalificeren, Leads genereren

Hoe krijg ik meer gekwalificeerde leads?

Zoals met veel dingen in het leven, zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Er zijn meerdere manieren om meer gekwalificeerde leads te krijgen. Bijvoorbeeld via je netwerk, bestaande klanten, relaties en partners.

Mond tot mond reclame is altijd een goede manier om ergens geïntroduceerd te worden, zodat je kunt praten over de mogelijkheden om iets voor elkaar te betekenen. Je eigen netwerk is een sterk middel, maar heeft uiteindelijk wel zijn beperkingen. Er komt een moment dat deze redelijk uitgeput raakt en je mogelijkheden om meer gekwalificeerde leads te krijgen zich beperken tot de snelheid waarmee jouw netwerk zich ontwikkeld.

In inbound marketing, Leads kwalificeren, Buyer Persona's, Inbound Sales, leads
ebook-buyer-persona