Welke soorten bedrijven hebben voordelen van inbound marketing?

Steeds meer organisaties in de B2B maakindustrie zoeken naar manieren om nieuwe marketingmethoden toe te passen en inbound marketing is een van de toepassingen die binnen de maakindustrie goed kan werken, vooral omdat het zo mooi past bij de persoonlijke manier van zaken doen die binnen de maakbedrijven zo gewoon is.

In inbound marketing, Buyer Persona's, B2B Marketing, Online marketing

Waarom een online kennisbank belangrijk is voor een content marketeer

Goede content marketeers bouwen al vrij snel een heleboel content op. Immers, één van de kenmerken van een goede contentstrategie is het hergebruik van je content. Dat betekent als het goed is dat er al snel diverse varianten van een onderwerp in je online kennisbank zitten.

In B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing

12 voorbeelden van goede marketing content voor B2B

Content-content-content! Zeker in marketingland hoor je haast niets anders. Maar wat betekent content marketing nu echt voor jouw bedrijf? Simpel gezegd betekent content marketing dat je informatie creëert die jouw doelgroep waardevol vindt, leuk vindt en deelt. 

Steeds meer bedrijven starten met content marketing. En even zoveel zien er vaak als een berg tegenop. Het lijkt ook een enorme opgave. Waar moet je beginnen? En wat is dan goede marketing content voor B2B? B2B organisaties vinden hun producten vaak niet flitsend genoeg om er leuke content van te maken, maar dat is een misverstand. Met een beetje creativiteit kom je echt een heel eind. Om te beginnen kun je beginnen met het maken van een goede contentstrategie.

In deze blog heb ik een overzicht gemaakt met 12 voorbeelden van goede marketing content voor B2B. Ik heb organisaties meegenomen van verschillende omvang en content in verschillende fasen van de buyers journey, om aan te tonen dat het voor iedereen haalbaar is. 

In inbound marketing, B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing

10 kenmerken van een goede content marketing strategie voor B2B

Mogelijk kun je de slag winnen met een goed verhaal, maar je kunt de oorlog niet winnen zonder een goede content marketing strategie. Dat content marketing een steeds belangrijkere plaats krijgt in organisaties is wel duidelijk. Het aantal organisaties dat een bewezen goede content marketing strategie heeft, is aanzienlijk minder dan het aantal organisaties dat met content marketing bezig is. 

In inbound marketing, B2B Marketing, Online marketing, Content Marketing

10 valkuilen bij het ontwikkelen van een succesvolle contentstrategie

Bij het ontwikkelen en uitvoeren van een succesvolle contentstrategie zijn er een aantal valkuilen waar je als marketeer makkelijk in kunt vallen. Met deze blog wil ik er een aantal met je doornemen in de hoop dat er op bedacht zult zijn en ze hopelijk kunt vermijden.
In inbound marketing, Buyer Persona's, Content Mapping, B2B Marketing, Thought Leadership, leads, Online marketing

Hoe kun je een succesvolle contentstrategie ontwikkelen?

Het creëren van relevante, waardevolle gratis content kan soms een lastig en ontmoedigend proces zijn. Je bent soms uren aan het zwoegen om iets te ontwikkelen waarvan je denkt dat het super content is. Om uiteindelijk weinig tot geen interactie, bezoekers op je website of gekwalificeerde leads te krijgen. Als klap op de vuurpijl moet je dit ook nog eens uitleggen aan je leidinggevende en met goede argumenten komen dat het in de toekomst beter zal gaan. Daar word niemand vrolijk van! 

Zou het, met al die noeste arbeid en zwoegen om elke keer weer goede content te ontwikkelen, niet heerlijk zijn als iemand je zou kunnen voorzien van een overzichtelijk en makkelijk stappenplan voor het ontwikkelen van een succesvolle contentstrategie? Een strategie die er voor zorgt dat je met je content wel veel interactie en bezoekers op je website krijgt? En gekwalificeerde leads, nieuwe klanten en complimenten van je leidinggevende? 

En dat is nou precies wat ik je wil aanreiken met deze blog. Een makkelijk stappenplan die alle stappen doorloopt over hoe je een succesvolle contentstrategie kunt opzetten en alle zaken waar je als marketeer op moet letten.

In Buyer Persona's, Content Mapping, B2B Marketing, Online marketing
ebook-buyer-persona